Στις 21 Μαρτίου 2019, στο 10ο Δημοτικό σχολείο Βέροιας πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη επιμορφωτιλή συνάντηση των Δ/ντών και Δ/ντριών με θέμα “Η περιγραφική αξιολόγηση”.
Στο πρώτο μέρος της επιμόρφωσης παρουσιάστηκε το θεσμικό πλαίσιο της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών/τριών στην υποχρεωτική εκπαίδευση, οι μέθοδοι αξιολόγησης, τα στάδια της αξιολόγησης στη σχολική τάξη, οι μορφές περιγραφικής αξιολόγησης και η Έκθεση Προόδου.
Στο δεύτερο μέρος παρουσιάστηκε η πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης στην υποχρεωτική εκπαίδευση, οι Οδηγοί Εκπαιδευτικού για την περιγραφική Αξιολόγηση στο Δημοτικό ανά γνωστικό αντικείμενο και ενδεικτικά σενάρια περιγραφικής αξιολόγησης για το μάθημα της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Ιστορίας.
Στη συνέχεια ακολούθησαν οι ερωτήσεις των συμμετεχόντων, οι οποίες επικεντρώθηκαν στον επιπρόσθετο χρόνο που χρειάζεται ο/η εκπαιδευτικός τόσο για την προετοιμασία όσο και την εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης. Στο τέλος δόθηκαν διευκρινίσεις που αφορούσαν στον τρόπο αξιολόγησης των δεδομένων και στη συχνότητα της αξιολόγησης, δηλαδή αν θα είναι καθημερινή, εβδομαδιαία ή μηνιαία.
Γενικά, φάνηκε ότι οι εκπαιδευτικοί και τα στελέχη που συμμετείχαν στην επιμορφωτική συνάντηση θεωρούν την περιγραφική αξιολόγηση ως ένα καινοτόμο πρόγραμμα, το οποίο, όμως, χρειάζεται βελτιώσεις και αλλαγές, ώστε να προσαρμοστεί καλύτερα στο ελληνικό πρωτοβάθμιο σχολείο και να γίνει αποτελεσματικότερο.
Εισήγηση Γεωργίου Μακαρατζή “Περιγραφική αξιολόγηση: Θεσμικό και διδακτικό πλαίσιο”.
Υλικό του ΙΕΠ για την πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης
Υλικό του ΙΕΠ για την περιγραφική αξιολόγηση
Visitor Counter
1