• 2
    IMG_20200214_095625 (Medium)
    IMG_20200214_095711 (Medium)
    IMG_20200214_101625 (Medium)
    IMG_20200217_111216 (Medium)
    IMG_20200217_111245 (Medium)
    IMG_20200221_103900 (Medium)
    IMG_20200221_104947 (Medium)
    IMG_20200221_105118 (Medium)
    IMG_20200221_105138 (Medium)
    IMG_20200120_124325 (Small)
    IMG_20200221_105306 (Medium)
    IMG_20200121_122213 (Small)
    IMG_20200121_122154 (Small)
    IMG_20200129_104131 (Small)
    IMG_20200129_104049 (Small)
    IMG_20200131_110712 (Small)
    IMG_20200131_110647 (Small)
    IMG_20191106_125635 (Small)
    IMG_20191106_125708
    2
    previous arrow
    next arrow
    2
    IMG_20200214_095625 (Medium)
    IMG_20200214_095711 (Medium)
    IMG_20200214_101625 (Medium)
    IMG_20200217_111216 (Medium)
    IMG_20200217_111245 (Medium)
    IMG_20200221_103900 (Medium)
    IMG_20200221_104947 (Medium)
    IMG_20200221_105118 (Medium)
    IMG_20200221_105138 (Medium)
    IMG_20200120_124325 (Small)
    IMG_20200221_105306 (Medium)
    IMG_20200121_122213 (Small)
    IMG_20200121_122154 (Small)
    IMG_20200129_104131 (Small)
    IMG_20200129_104049 (Small)
    IMG_20200131_110712 (Small)
    IMG_20200131_110647 (Small)
    IMG_20191106_125635 (Small)
    IMG_20191106_125708
    2
    previous arrow
    next arrow

Μεθοδολογία Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης

Στο πλαίσιο της υποστήριξης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης των σχολικών μονάδων παιδαγωγικής ευθύνης πραγματοποιήθηκαν  τηλεδιασκέψεις από τη  Δευτέρα 23 Μαρτίου έως την Παρασκευή 27 Μαρτίου.
Στις τηλεδιασκέψεις  που οργανώθηκαν και πραγματοποιήθηκαν από τον Συντονιστή Εκπαίδευτικού Έργου Γεωργίου Μακαρατζή συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί ΠΕ70 των  1ου, 2ου, 3ου, 4ου, 5ου, 6ου, 7ου, 8ου, 9ου, 10ο, 12ου, 13ου, 16ου Δημοτικών σχολείων Βέροιας, των Δημοτικών σχολείων Δημοτικό Σχολείο Αγίας Βαρβάρας Βεργίνας-Παλατιτσίων, Διαβατού – Μέσης, Σταυρού Ριζωμάτων-Δασκίου-Σφηκιάς και Τριποτάμου- Ράχης.
Αντικείμενο των τηλεδιασκέψεων ήταν η μεθοδολογία της εξ αποστάσεως διδασκαλίας (σύγχρονη και ασύγχρονη):
(1) Διερευνώ το προφίλ των μαθητών/τριών
(2) Καθορίζω το περιεχόμενο των ψηφιακών μαθημάτων
(3) Επιλέγω τον τρόπο της εξ αποστάσεως διδασκαλία και
(4) Οργανώνω τα ψηφιακά μαθήματα της σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας.

  • Διερευνώ το προφίλ των μαθητών/τριών

Ο/Η εκπαιδευτικός διερευνά την υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή της κάθε οικογένειας των μαθητών/τριών της τάξης, ώστε η οποιαδήποτε προσπάθεια τηλεκπαίδευσης να απευθύνεται σε όσο το δυνατόν περισσότερους μαθητές της τάξης του/της.
Για τον λόγο αυτόν ο/η εκπαιδευτικός αποστέλλει προς τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, χρησιμοποιώντας υπηρεσία του διαδικτύου (π.χ. Google Forms) είτε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

  • Καθορίζω το περιεχόμενο των ψηφιακών μαθημάτων

Ο/Η εκπαιδευτικός καθορίζει το περιεχόμενο των δραστηριοτήτων και εργασιών σύμφωνα με τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ.

  • Δραστηριότητες εμπέδωσης της διδαγμένης ύλης
  • Επαναλήψεις ενοτήτων
  • Εξάσκηση των μαθητών σε ενότητες/κεφάλαια που συνάντησαν δυσκολίες
  • Ανάθεση εργασιών, (Φύλλα Εργασίας)
  • Απάντηση σε κουίζ, τεστ
  • Λύση προβλημάτων
  • Έρευνα στο διαδίκτυο
  • Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας
  • Διαβάζουν βιβλία έντυπα και ηλεκτρονικά
  • Παρουσιάζουν βιβλία και συγγραφείς
  • Δημιουργούν το δικό τους βιβλίο
  • Δημιουργικές Δραστηριότητες

Δημιουργική γραφή

  • Γράφω Ιστορίες , τραγούδια,
  • ζωγραφίζω με τη φαντασία μου
  • Δημιουργώ ένα κόμικ, ένα κολάζ, μια αφίσα

Εκπαιδευτικό υλικό

  • σχολικά εγχειρίδια , διαδραστικά βιβλία και εκπαιδευτικό υλικό (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ), εκπαιδευτικές Ιστοσελίδες, μαθησιακά αντικείμενα (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ), Ηλεκτρονικά λεξικά.
  • Επιλέγω τον τρόπο της εξ αποστάσεως διδασκαλία

Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται  στη διακριτική ευχέρεια του/της εκπαιδευτικού. Ενθαρρύνεται η χρήση της προτεινόμενης από το ΥΠΑΙΘ πλατφόρμας λόγω της προσφερόμενης ασφάλειας προσωπικών δεδομένων.
Μέθοδοι και εργαλεία που τυχόν έχουν αναπτυχθεί και αξιοποιούνται ήδη από τα σχολεία και τους/τις εκπαιδευτικούς είναι δυνατόν να συνεχίσουν να αξιοποιούνται.
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών και στη σχετική ενημέρωση των γονέων σχετικά με την εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Επομένως, ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να επιλέξει έναν ή περισσότερους από τους παρακάτω τρόπους ασύγχρονης ή σύγχρονης διδασκαλίας:

  1. Κινητό τηλέφωνο

Ο/Η εκπαιδευτικός επιλέγει μια πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης με τη συγκατάθεση γονέων για την αποστολή των προσωπικών  δεδομένων (εμαιλ, αριθμοί τηλεφώνων, εργασιών παιδιών).
Στη συνέχεια:

  • Ενημερώνει τους γονείς για τον τρόπο επικοινωνίας μαζί τους, τη διαδικασία αποστολής εκπαιδευτικού υλικού προς τους μαθητές και τις μαθήτριες της τάξης καθώς και τον τρόπο αποστολής των εργασιών.
  • Αποστέλλει προς τους γονείς εργασίες ή δραστηριότητες και οδηγίες.

Ακολουθεί η μελέτη του υλικού και η πραγματοποίηση των εργασιών/δραστηριοτήτων από τους μαθητές.
Οι γονείς φωτογραφίζουν τις εργασίες με το κινητό τηλέφωνο και τις αποστέλλουν προς τον/την εκπαιδευτικό.
Τέλος, ο/η εκπαιδευτικός διαβάζει τις εργασίες και στέλνει στους γονείς σχόλια και υποδείξεις για τη βελτίωσή τους.
 

  1. Ηλεκτρονική αλληλογραφία

Ο/Η εκπαιδευτικός δημιουργεί μια ομάδα επαφών με τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των μαθητών ή των γονέων της τάξης του/της και αποστέλλει αρχεία κείμενα, φωτογραφίες, ήχους, βίντεο και ασκήσεις ή δραστηριότητες.
Οι μαθητές/τριες μελετούν το εκπαιδευτικό υλικό, ετοιμάζουν τις εργασίες και τις αποστέλλουν με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο προς τον/στην εκπαιδευτικό.
Στη συνέχεια, ο/η εκπαιδευτικός διαβάζει τις εργασίες και ανατροφοδοτεί τους μαθητές με σχόλια και υποδείξεις για τη βελτίωσή τους. Οι εργασίες τοποθετούνται με ευθύνη του/της εκπαιδευτικού σε φάκελο του Η/Υ ή αναρτούνται στην ιστοσελίδα του σχολείου.

  • Πλατφόρμα ασύγχρονης εκπαίδευσης του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου

Ο/Η εκπαιδευτικός δημιουργεί μια κλειστή ψηφιακή τάξη με τη χρήση : του e-class (https://eclass.sch.gr/), του e-me (https://e-me.edu.gr),  του ιστολόγιου (blog) (https://blogs.sch.gr/) και εγγράφει τους μαθητές και τις μαθήτριες της τάξης του χρησιμοποιώντας τους μαθητικούς λογαριασμούς.

  1. Πλατφόρμα ασύγχρονης εκπαίδευσης εκτός Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου

Ο/Η εκπαιδευτικός δημιουργεί ιστολογία με το Blogspot, WordPress ή μια ψηφιακή τάξη με το Edmondo ή το Google Classroom.

  1. Πλατφόρμα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Προετοιμασία
Ο/Η εκπαιδευτικός δημιουργεί μια ψηφιακή τάξη με το Webex Meeting ή τα μαθήματα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (http://lessons.sch.gr/)
Ο/Η εκπαιδευτικός αποστέλλει τον σύνδεσμο της προσωπικής του ψηφιακής τάξης στους γονείς/κηδεμόνες μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος και ετοιμάζει το καθημερινό πρόγραμμα εξ αποστάσεως μαθημάτων σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων
Στη συνέχεια, προγραμματίζει καθημερινές συναντήσεις τις εργάσιμες ημέρες με τους μαθητές της ψηφιακής τάξης από 8:00 – 12:00 και ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τις ημέρες και ώρες των μαθημάτων

Διεξαγωγή μαθημάτων
Ο/Η εκπαιδευτικός και οι μαθητές συνδέονται στην ψηφιακή τάξη σε πραγματικό χρόνο. Ο/Η εκπαιδευτικός παρουσιάζει το θέμα, αλληλοεπιδρά με τους μαθητές μέσω ερωτήσεων και υποδείξεων, παρέχει βοήθεια, απαντά σε ερωτήσεις
Στο τέλος, αναθέτει εργασία στους μαθητές και προσδιορίζει το χρονικό διάστημα πραγματοποίησης των εργασιών.

Ανατροφοδότηση
Οι μαθητές στέλνουν /αναρτούν  ή παρουσιάζουν τις εργασίες τους. Ο/Η εκπαιδευτικός κάνει παρατηρήσεις, διορθώνει, στέλνει υποδείξεις.

(4) Οργανώνω τα ψηφιακά μαθήματα της ασύγχρονης διδασκαλίας.

Προετοιμασία

Ο /Η εκπαιδευτικός καθορίζει το καθημερινό πρόγραμμα εξ αποστάσεως μαθημάτων σε συνεργασία με τον Σύλλογο διδασκόντων. Στο πρόγραμμα φαίνεται η ημέρα και ώρα της ασύγχρονης διδασκαλίας.

Στη συνέχεια, ο/η εκπαιδευτικός δημιουργεί τέσσερις ηλεκτρονικούς φακέλους  στο ψηφιακό περιβάλλον της τάξης:

  • (1) Εμπέδωση διδαγμένης ύλης
  • (2) Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας
  • (3) Δημιουργικές δραστηριότητες
  • (4) Τέχνες

Σε κάθε φάκελο αναρτά εκπαιδευτικό υλικό και δραστηριότητες.

Διεξαγωγή ασύγχρονης διδασκαλίας
Οι μαθητές μελετούν το εκπαιδευτικό υλικό, κάνουν τις εργασίες/δραστηριότητες που αναθέτει ο/η εκπαιδευτικός, υποβάλουν ερωτήματα προς τον/την εκπαιδευτικό και αναρτούν τις εργασίες τους στην προθεσμία που ορίζει ο/η εκπαιδευτικός.
Ο/Η εκπαιδευτικός αποστέλλει σχόλια προς τους μαθητές για τις εργασίες τους καθώς και υποδείξεις για τη βελτίωσή τους. Οι εργασίες των μαθητών/τριών αποθηκεύονται στο περιβάλλον της εικονικής τάξης.

Ανατροφοδότηση
Ο/Η εκπαιδευτικός αποστέλλει σχόλια προς τους μαθητές για τις εργασίες τους καθώς και υποδείξεις για τη βελτίωσή τους.
Οι εργασίες των μαθητών/τριών αποθηκεύονται στο περιβάλλον της εικονικής τάξης.

Loading

admin

Είμαι Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 στο 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής μακεδονίας με έδρα τη Βέροια Ημαθίας. Είμαι κάτοχος Διπλώματος Διετούς Μετεκπαίδευσης στις Επιστήμες της Αγωγής και κάτοχος Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Παιδαγωγική και Διδάκτορας στις Επιστήμες της Αγωγής της Παιδαγωγικής Σχολής - Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο γνωστικό πεδίο Διδακτική της Ιστορίας και Νέες Τεχνολογίες. Επίσης, είμαι πιστοποιημένος επιμορφωτής στο εθνικό πρόγραμμα «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία»(Υπ.Ε.Π.Θ. – ΠΙ). Συμμετείχα σε συνέδρια με ατομικές ή ομαδικές εργασίες, οι οποίες συνδέονται στενά με τη διδασκαλία της Ιστορίας με και χωρίς την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών Άρθρα μου έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά και σε πρακτικά συνεδρίων. Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη διδασκαλία και τη μάθηση, η ένταξη της πολυπρισματικότητας στο μάθημα της ιστορίας προς όφελος της ιστορικής σκέψης και την πολιτειότητας και η ανάπτυξη εκπαιδευτικών λογισμικών συνιστούν τα βασικά πεδία της ερευνητικής και συγγραφικής του δραστηριότητας.

Αφήστε μια απάντηση