• 2
    IMG_20200214_095625 (Medium)
    IMG_20200214_095711 (Medium)
    IMG_20200214_101625 (Medium)
    IMG_20200217_111216 (Medium)
    IMG_20200217_111245 (Medium)
    IMG_20200221_103900 (Medium)
    IMG_20200221_104947 (Medium)
    IMG_20200221_105118 (Medium)
    IMG_20200221_105138 (Medium)
    IMG_20200120_124325 (Small)
    IMG_20200221_105306 (Medium)
    IMG_20200121_122213 (Small)
    IMG_20200121_122154 (Small)
    IMG_20200129_104131 (Small)
    IMG_20200129_104049 (Small)
    IMG_20200131_110712 (Small)
    IMG_20200131_110647 (Small)
    IMG_20191106_125635 (Small)
    IMG_20191106_125708
    2
    previous arrow
    next arrow
    2
    IMG_20200214_095625 (Medium)
    IMG_20200214_095711 (Medium)
    IMG_20200214_101625 (Medium)
    IMG_20200217_111216 (Medium)
    IMG_20200217_111245 (Medium)
    IMG_20200221_103900 (Medium)
    IMG_20200221_104947 (Medium)
    IMG_20200221_105118 (Medium)
    IMG_20200221_105138 (Medium)
    IMG_20200120_124325 (Small)
    IMG_20200221_105306 (Medium)
    IMG_20200121_122213 (Small)
    IMG_20200121_122154 (Small)
    IMG_20200129_104131 (Small)
    IMG_20200129_104049 (Small)
    IMG_20200131_110712 (Small)
    IMG_20200131_110647 (Small)
    IMG_20191106_125635 (Small)
    IMG_20191106_125708
    2
    previous arrow
    next arrow

Διδασκαλία της Ιστορίας με την αξιοποίηση πηγών

Η διδασκαλία της ιστορίας στο σχολείο ακολουθεί συνήθως παραδιακές προσεγγίσεις: ο δάσκαλος αφηγείται την “ιστορία”, απευθύνει ερωτήσεις στους μαθητές για να ελέγξει αν “έμαθαν την ιστορία”, και στη συνέχεια ακολουθούν οι εργασίες του σχολικού εγχειριδίου και η ανάθεση εργασίας στο σπίτι από το τετράδιο εργασιών.
Η ιστορία, όμως, δεν είναι μια απλή εξιστόρηση ή αναπαράσταση του παρελθόντος, μια «αντικειμενική» καταγραφή των γεγονότων, αλλά ένας συστηματικός τρόπος σκέψης για το παρελθόν (Wineburg, 1998).
Αποτελεί και μια ερευνητική διαδικασία που αποσκοπεί στην κατανόηση των πράξεων των ιστορικών υποκειμένων της δράσης, ενταγμένων στο χωρικό και χρονικό πλαίσιο αναφοράς τους (von Heyking, 2004).
Η ιστορική γνώση, το ζητούμενο της διδασκαλίας της ιστορίας στο σχολείο, είναι μια «διαμεσολαβημένη» γνώση που διαμορφώνεται μέσα από τις πηγές, οι οποίες αποτελούν την πρώτη ύλη της ιστορίας, τα υλικά με τα οποία δημιουργείται η ιστορία.
Πώς, όμως, θα διδάξουμε ιστορία μέσα από τις πηγές.
Η παρακάτω παρουσίαση δίνει μια απάντηση στο ερώτημα
Διδασκαλία της Ιστορίας με την αξιοποίηση ιστορικών πηγών 2021

.

Loading

admin

Είμαι Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 στο 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής μακεδονίας με έδρα τη Βέροια Ημαθίας. Είμαι κάτοχος Διπλώματος Διετούς Μετεκπαίδευσης στις Επιστήμες της Αγωγής και κάτοχος Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Παιδαγωγική και Διδάκτορας στις Επιστήμες της Αγωγής της Παιδαγωγικής Σχολής - Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο γνωστικό πεδίο Διδακτική της Ιστορίας και Νέες Τεχνολογίες. Επίσης, είμαι πιστοποιημένος επιμορφωτής στο εθνικό πρόγραμμα «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία»(Υπ.Ε.Π.Θ. – ΠΙ). Συμμετείχα σε συνέδρια με ατομικές ή ομαδικές εργασίες, οι οποίες συνδέονται στενά με τη διδασκαλία της Ιστορίας με και χωρίς την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών Άρθρα μου έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά και σε πρακτικά συνεδρίων. Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη διδασκαλία και τη μάθηση, η ένταξη της πολυπρισματικότητας στο μάθημα της ιστορίας προς όφελος της ιστορικής σκέψης και την πολιτειότητας και η ανάπτυξη εκπαιδευτικών λογισμικών συνιστούν τα βασικά πεδία της ερευνητικής και συγγραφικής του δραστηριότητας.

Αφήστε μια απάντηση