• 2
    IMG_20200214_095625 (Medium)
    IMG_20200214_095711 (Medium)
    IMG_20200214_101625 (Medium)
    IMG_20200217_111216 (Medium)
    IMG_20200217_111245 (Medium)
    IMG_20200221_103900 (Medium)
    IMG_20200221_104947 (Medium)
    IMG_20200221_105118 (Medium)
    IMG_20200221_105138 (Medium)
    IMG_20200120_124325 (Small)
    IMG_20200221_105306 (Medium)
    IMG_20200121_122213 (Small)
    IMG_20200121_122154 (Small)
    IMG_20200129_104131 (Small)
    IMG_20200129_104049 (Small)
    IMG_20200131_110712 (Small)
    IMG_20200131_110647 (Small)
    IMG_20191106_125635 (Small)
    IMG_20191106_125708
    2
    previous arrow
    next arrow
    2
    IMG_20200214_095625 (Medium)
    IMG_20200214_095711 (Medium)
    IMG_20200214_101625 (Medium)
    IMG_20200217_111216 (Medium)
    IMG_20200217_111245 (Medium)
    IMG_20200221_103900 (Medium)
    IMG_20200221_104947 (Medium)
    IMG_20200221_105118 (Medium)
    IMG_20200221_105138 (Medium)
    IMG_20200120_124325 (Small)
    IMG_20200221_105306 (Medium)
    IMG_20200121_122213 (Small)
    IMG_20200121_122154 (Small)
    IMG_20200129_104131 (Small)
    IMG_20200129_104049 (Small)
    IMG_20200131_110712 (Small)
    IMG_20200131_110647 (Small)
    IMG_20191106_125635 (Small)
    IMG_20191106_125708
    2
    previous arrow
    next arrow

Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη διδακτική πράξη

Την Τρίτη, 3 Μαρτίου 2020 ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα επιμόρφωσης «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη διδακτική πράξη», που πραγματοποιήθηκε από 3 Φεβρουαρίου έως 3 Μαρτίου 2020 και ώρα 17:00 έως 19:00 στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής του 7ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας.
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης διοργάνωσε ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.  Κεντρικής  Μακεδονίας  Δρ. Γεώργιος Μακαρατζής σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς Αλεξίου Σπύρο (ΠΕ86), Ίτσκο Γρηγόρη (ΠΕ70) και Μανωλάκη Χρήστο (ΠΕ86). Στο πρόγραμμα επιμόρφωσης συμμετείχαν δεκαεπτά (17) εκπαιδευτικοί ΠΕ70 από σχολικές μονάδες της Π.Ε. Ημαθίας.
Σκοπός του προγράμματος επιμόρφωσης ήταν η απόκτηση ή η αναβάθμιση των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών αναφορικά με: (1) τη χρήση του Edmondo στο σχολείο (Αλεξίου Σπύρος,  Μανωλάκης Χρήστος) (2) την επεξεργασία ήχου, εικόνας και βίντεο (Ίτσκος Γρηγόρης) και (3) τη σχεδίαση εκπαιδευτικών σεναρίων με τη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) (Γεώργιος Μακαρατζής).

(1) Χρήση του Edmondo στο σχολείο

  • Η χρήση του edmodo στο σχολείο: Γνωριμία με το περιβάλλον μιας ηλεκτρονικής τάξης και του edmodo.
  • Δυνατότητες και χρήση του edmodo στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Εγγραφή και εισαγωγή στο edmodo, ως εκπαιδευτικός (προαπαιτούμενο η ύπαρξη ενός λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τους εκπαιδευόμενους)
  • Εγγραφή και εισαγωγή στο περιβάλλον του edmodo ως μαθητής (δεν απαιτείται λογαριασμός ηλεκτρονικού ταχυδρομείου)
  • Εγγραφή του εκπαιδευόμενου ως μαθητή σε μία τάξη.
  • Εγγραφή του γονέα στο edmodo
  • Το edmodo ως εργαλείο επικοινωνίας διαμοιρασμού πληροφορίας.
  • Τύποι αρχείων και τρόποι διαμοιρασμού.
  • Αποθήκευση και διαμοιρασμός αρχείων στην τάξη του edmodo.
  • Η χρήση του Μicrosoft Office μέσω της πλατφόρμας του edmodo
  • Παρουσίαση των εργαλείων αξιολόγησης του edmοdo.
  • Η χρήση του quiz στην αξιολόγηση του μαθήματος.
  • Η χρήση της εργασίας στην αξιολόγηση του μαθήματος.
  • Οργάνωση και εμφάνιση του βαθμολογίου..
  • Επιβράβευση μαθητών

Επιμορφωτικό υλικόQ

1η ημέρα
2η ημέρα

 

(2) Επεξεργασία ήχου

  • Γνωριμία με το λογισμικό ανοιχτού κώδικα (δωρεάν)
  • Επεξεργασία αρχείου ήχου
  • Χρήση του Audacity για την αφήγηση μιας ιστορίας
  • Σύνθεση δυο ή και περισσότερων αρχείων ήχου

Επιμορφωτικό υλικό


Επεξεργασία εικόνας

  • Γνωριμία με το περιβάλλον εργασίας και τα εργαλεία του λογισμικού Gimp
  • Επεξεργασία φωτογραφιών και εικόνων
    • Αλλαγή μεγέθους
    • Περικοπή
    • Προσθήκη εικόνας ή κειμένου πάνω σε άλλη εικόνα
    • Θόλωμα προσώπων
    • Χρήση εικόνων ή φωτογραφιών στο διαδίκτυο (μέγεθος, τύπος κ.ά.)

Επιμορφωτικό υλικό










Επεξεργασία Βίντεο

  • Παρουσίαση των εργαλείων του Open Shot Video Editor
  • Ανάλυση των βασικών Λειτουργιών
  • Βασικά Βήματα Δημιουργίας Video

Πρακτική Εφαρμογή & Εξάσκηση

Επιμορφωτικό υλικό


(3) Σχεδίαση εκπαιδευτικών σεναρίων με τη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.)

  1. Δομή και περιεχόμενο του εκπαιδευτικού σεναρίου

-Τι είναι εκπαιδευτικό σενάριο
-Ποια είναι η δομή του εκπαιδευτικού σεναρίου
-Ποιο είναι το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού σεναρίου
-Τα αποθετήρια ψηφιακών εκπαιδευτικών σεναρίων.

Επιμορφωτικό υλικό




ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Χωριστείτε σε ομάδες των 4 ατόμων.

Συνδεθείτε με τους κωδικούς του Προγράμματος Επιμόρφωσης Β ή Β1 Επιπέδου στο αποθετήριο σεναρίων Ιφιγένεια. Ιφιγένεια (http://ifigeneia.cti.gr/repository)
Αναζητήστε και κατεβάστε ένα έτοιμο εκπαιδευτικό σενάριο από το αποθετήριο.

2. Δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων με την αξιοποίηση ψηφιακών πόρων του Διαδικτύου

Στόχοι μαθήματος

  • Η δομή μιας δραστηριότητας
  • Πώς δημιουργούμε δραστηριότητες ψυχολογικής προετοιμασίας  με εννοιοολογικούς χάρτες, χρησιμοποιώντας το Mindomo (WEB 2.0) και το Kidspiration
  • Πώς δημιουργούμε δραστηριότητες εμπέδωσης χρησιμοποιώντας το Cartoon Story Maker και το PhotoStory
  • Πώς δημιουργούμε δραστηριότητες αξιολόγησης χρησιμοποιώντας το Quizziz

Επιμορφωτικό υλικό

Ιστότοπος με παραδείγματα δραστηριοτήτων με τη χρήση του  Kidspiration

Παρουσίαση του μαθήματος


3. Δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων με την αξιοποίηση ψηφιακών αντικειμένων του Φωτόδεντρου.

Στόχοι

Να γνωρίσουμε
– το περιβάλλον του Φωτόδεντρου 
– τις δυνατότητες αναζήτησης και πλοήγησης στο Φωτόδεντρο
– τα αποθετήρια του Φωτόδεντρου
– τα μαθησιακά αντικείμενα του Φωτόδεντρου
– πώς εντάσσουμε τα μαθησιακά αντικείμενα σε ένα εκπαιδευτικό σενάριο.

Επιμορφωτικό υλικό


Loading

admin

Είμαι Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 στο 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής μακεδονίας με έδρα τη Βέροια Ημαθίας. Είμαι κάτοχος Διπλώματος Διετούς Μετεκπαίδευσης στις Επιστήμες της Αγωγής και κάτοχος Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Παιδαγωγική και Διδάκτορας στις Επιστήμες της Αγωγής της Παιδαγωγικής Σχολής - Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο γνωστικό πεδίο Διδακτική της Ιστορίας και Νέες Τεχνολογίες. Επίσης, είμαι πιστοποιημένος επιμορφωτής στο εθνικό πρόγραμμα «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία»(Υπ.Ε.Π.Θ. – ΠΙ). Συμμετείχα σε συνέδρια με ατομικές ή ομαδικές εργασίες, οι οποίες συνδέονται στενά με τη διδασκαλία της Ιστορίας με και χωρίς την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών Άρθρα μου έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά και σε πρακτικά συνεδρίων. Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη διδασκαλία και τη μάθηση, η ένταξη της πολυπρισματικότητας στο μάθημα της ιστορίας προς όφελος της ιστορικής σκέψης και την πολιτειότητας και η ανάπτυξη εκπαιδευτικών λογισμικών συνιστούν τα βασικά πεδία της ερευνητικής και συγγραφικής του δραστηριότητας.

Αφήστε μια απάντηση