• 2
    IMG_20200214_095625 (Medium)
    IMG_20200214_095711 (Medium)
    IMG_20200214_101625 (Medium)
    IMG_20200217_111216 (Medium)
    IMG_20200217_111245 (Medium)
    IMG_20200221_103900 (Medium)
    IMG_20200221_104947 (Medium)
    IMG_20200221_105118 (Medium)
    IMG_20200221_105138 (Medium)
    IMG_20200120_124325 (Small)
    IMG_20200221_105306 (Medium)
    IMG_20200121_122213 (Small)
    IMG_20200121_122154 (Small)
    IMG_20200129_104131 (Small)
    IMG_20200129_104049 (Small)
    IMG_20200131_110712 (Small)
    IMG_20200131_110647 (Small)
    IMG_20191106_125635 (Small)
    IMG_20191106_125708
    2
    previous arrow
    next arrow
    2
    IMG_20200214_095625 (Medium)
    IMG_20200214_095711 (Medium)
    IMG_20200214_101625 (Medium)
    IMG_20200217_111216 (Medium)
    IMG_20200217_111245 (Medium)
    IMG_20200221_103900 (Medium)
    IMG_20200221_104947 (Medium)
    IMG_20200221_105118 (Medium)
    IMG_20200221_105138 (Medium)
    IMG_20200120_124325 (Small)
    IMG_20200221_105306 (Medium)
    IMG_20200121_122213 (Small)
    IMG_20200121_122154 (Small)
    IMG_20200129_104131 (Small)
    IMG_20200129_104049 (Small)
    IMG_20200131_110712 (Small)
    IMG_20200131_110647 (Small)
    IMG_20191106_125635 (Small)
    IMG_20191106_125708
    2
    previous arrow
    next arrow

Οργάνωση και λειτουργία της σχολικής μονάδας

Την Παρασκευή 06/09/2019 πραγματοποιήθηκε παιδαγωγική συνάντηση με τους Δ/ντές και τις Δ/ντριες των σχολικών μονάδων. Στη συνάντηση συζητήθηκαν οι απαραίτητες ενέργειες για την αντιμετώπιση των παρακάτω 12 μελετών περίπτωσης από την καθημερινή ζωή της σχολικής μονάδας με βάση τη νομοθεσία αναφορικά με: την είσοδο τρίτων, τις ανακοινώσεις, τη φοίτηση μαθητών, τις εορταστικές εκδηλώσεις, τις απουσίες μαθητών και την εγγραφή αλλοδαπών μαθητών.
Κάθε περίπτωση αποτελείται από τρία μέρη. Το πρώτο αφορά στο θέμα, το δεύτερο την περίπτωση, ενώ το τρίτο  τη σχετική νομοθεσία.

ΘΕΜΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Δ/ντής/ Δ/ντρια καλεί φωτογράφο στο σχολείο για να φωτογραφίσει αναμνηστικά λευκώματα των μαθητών του σχολείου. Ο/Η φωτογράφος έρχεται στις 12:00 και φωτογραφίζει τους μαθητές με τους/τις εκπαιδευτικούς.
  • Γ1/468/08-05-1997 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
  • Είσοδος φωτογράφων στα σχολεία
    Οι φωτογράφοι δεν θα γίνονται δεκτοί σε ώρες λειτουργίας του σχολείου για την άσκηση του επαγγέλματος τους.
    Στις περιπτώσεις εκείνες που εκφράζεται κοινή επιθυμία των γονέων να έχουν αναμνηστικές φωτογραφίες των παιδιών τους από την φοίτηση τους στο σχολείο, μπορούν οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων, με δική τους ευθύνη, να καλούν επαγγελματίες φωτογράφους, σε χρόνο εκτός διδακτικού ωραρίου και με την προϋπόθεση ότι θα τηρούνται οι σχετικές οικονομικές διατάξεις (έκδοση αποδείξεων κτλ.).
    Επισημαίνεται ότι οι Δ/ντές και το διδακτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων δεν έχουν καμία ανάμειξη σ` αυτή τη διαδικασία.
ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Εκπρόσωπος αθλητικού σωματείου έρχεται στο σχολείο. Ζητά από τον Δ/ντή ή τη Δ/ντρια να μπει στις τάξεις για να παρουσιάσει τις δραστηριότητες του σωματείου και να μοιράσει φυλλάδια στους μαθητές. Επίσης, ζητά κατάσταση με στοιχεία των στοιχεία των μαθητών (ονοματεπώνυμο, Δ/νση, τηλ.) Επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δε δίνονται στοιχεία των μαθητών σε πρόσωπο ή φορέα. Υπεύθυνος στην περίπτωση αυτή καθίσταται ο Δ/ντής του Σχολείου. Για την παρουσία ειδικών επιστημόνων, καλλιτεχνών, κ.λ.π. στα σχολεία, στα πλαίσια της σχολικής ζωής και του πολιτισμού, ισχύουν τα αναφερόμενα στην παρ. 4, του άρθρου 13 του ΠΔ 201/98.

(Φ.3/788/95795/Γ1/25-08-2011/ΥΠΔΒΜΘ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΡΙΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Δ/ντής /Δντρια σχολικής μονάδας ζητεί από τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου να διαβάσουν στην τάξη προς τους μαθητές ενημερωτικό φυλλάδιο συλλόγου που ασχολείται με την υγιεινή διατροφή.

ΘΕΜΑ: «Ενηµέρωση µαθητών για το περιεχόµενο ανακοινώσεων, προσκλήσεων, κλπ.»

Με αφορµή ερωτήµατα που υποβάλλονται στην υπηρεσία µας, σχετικά µε ανακοινώσεις, προσκλήσεις και εκπαιδευτικό υλικό που προέρχεται από διάφορους οργανισµούς, οργανώσεις, φορείς ή ιδιώτες και αποστέλλεται στις σχολικές µονάδες, σε έντυπη ή ηλεκτρονική µορφή, σας ενηµερώνουµε ότι το περιεχόµενό τους δεν θα ανακοινώνεται στους µαθητές εκτός εάν έχει δοθεί σχετική έγκριση από αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΠΘ.

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Γονέας ζητεί από τον Δ/ντή του σχολείου να αφήνει το παιδί του στις 7:40 στο σχολείο, επειδή έτσι τον εξυπηρετεί στη δουλειά του.Ο Δ/ντής συμφωνεί και αναθέτει στον εκάστοτε εφημερεύοντα εκπαιδευτικό  τη φύλαξη του παιδιού. Η υποδοχή των μαθητών γίνεται από 8:00 – ΄8:15΄ (Π.Δ. 79/2017 (άρθρο 11, κεφ. Α, παρ 1
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Δ/ντής/Δντρια σχολείου ενημερώνεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης ότι ένας μαθητής απουσιάζει για τρίτη συνεχόμενη ημέρα.

Ο/Η Δ/ντής/Δντρια επικοινωνεί με το σπίτι του μαθητή, χωρίς αποτέλεσμα. Δεν απαντά κανείς!

Ο Δ/ντής/Δντρια θεωρεί ότι έκανε το καθήκον του/της και δεν ασχολείται πλέον με το θέμα.

Όταν ένας μαθητής απουσιάζει συστηματικά και αδικαιολόγητα από το σχολείο ο εκπαιδευτικός της τάξης επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες και ενημερώνει τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου.

  1. Εφόσον δεν επιλύεται το πρόβλημα της συστηματικής και αδικαιολόγητης απουσίας με τις ενέργειες της παρ. 2 του παρόντος άρθρου αναζητείται ο μαθητής και η οικογένεια του μαθητή μέσω της αστυνομικής και της δημοτικής αρχής καθώς και της αρμόδιας κοινωνικής υπηρεσίας.
  2. Στις περιπτώσεις που η ανωτέρω αναζήτηση δεν φέρει αποτέλεσμα, αναφέρεται η συστηματική και αδικαιολόγητη απουσία του μαθητή στον αρμόδιο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι ενέργειες που έχουν γίνει…(άρθρο 13, ΠΔ 79/2017)»
ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ Μαθητής δεν έρχεται στο σχολείο  για μεγάλο χρονικό διάστημα αδικαιολόγητα.

Ο Δ/ντής διαπιστώνει ότι ο μαθητής παραμένει στο σπίτι. Επικοινωνεί με τους γονείς και τους ζητά να στείλουν το παιδί τους στο σχολείο.

Οι γονείς αδιαφορούν.

Ο Δ/ντής δηλώνει ότι έκανε το καθήκον του και σταματά τη διαδικασία.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το άρθρο 94, § 4, εδάφιο 26 (Ν.3852/2010) Ο Δήμος αφού ενημερωθεί υπεύθυνα από τον Διευθυντή/ντρια– Προϊστάμενο/η της Σχολικής Μονάδας μπορεί να επιβάλει κυρώσεις στους γονείς — κηδεμόνες που δεν εγγράφουν τα παιδιά στο Δημοτικό Σχολείο ή Νηπιαγωγείο και αμελούν για την τακτική φοίτησή τους.
ΕΠΑΝΑΦΟΙΤΗΣΗ ΛΟΓΩ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΗΣ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΗΣ ΑΠΟΥΣΙΑΣ Μαθητής της Α΄ τάξης απουσιάζει δικαιολογημένα για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το μισό του διδακτικού έτους.

Ο/Η εκπαιδευτικός ενημερώνει τους γονείς ότι ο μαθητής πρέπει να επαναλάβει την τάξη, επειδή έχασε πολλά μαθήματα.

Οι γονείς διαφωνούν και απευθύνονται στον Δ/ντή.

“Σε περίπτωση δικαιολογημένης απουσίας για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το μισό του διδακτικού έτους ο μαθητής μπορεί να προαχθεί εφόσον με σύμφωνη γνώμη του γονέα του υποβληθεί σε σχετική εξέταση εντός του α΄ 10ήμερου του Ιουνίου ή του α΄ 15νθήμερου του Σεπτεμβρίου και η εξέταση αυτή είναι επιτυχής. (Π.Δ.121/1995, Άρθρο 1, παρ.4)
ΕΠΑΝΑΦΟΙΤΗΣΗ ΛΟΓΩ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ Μαθήτρια Α΄τάξης δεν κατάφερε να κατακτήσει τους γλωσσικούς και μαθηματικούς στόχους.

Τα καταφέρνει, όμως, ικανοποιητικά στη γυμναστική, τη μουσική, τα τεχνικά και τη θεατρική αγωγή. Επίσης, δείχνει ενδιαφέρον για το μάθημα, συμμετέχει όσο μπορεί στην τάξη.

Η δασκάλα της τάξης υποστηρίζει ότι η μαθήτρια πρέπει να επαναλάβει την τάξη.

Οι μαθητές των Α΄και Β΄τάξεων προάγονται, εφόσον κατά την κρίση του δασκάλου της τάξης ανταποκρίνονται στα στοιχεία της αξιολόγησης, τα οποία αναφέρονται στο άρθρο 2 του ΠΔ 8/95. Σε αντίθετη περίπτωση επαναλαμβάνουν την τάξη. (Π.Δ.121/1995, Άρθρο 1, παρ.1).
ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΗ ΑΠΟΥΣΙΑ ΛΟΓΩ ΣΟΒΑΡΗΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ Γονείς μαθήτριας ενημερώνουν τον Δ/ντή ότι η κόρη τους πρόκειται να νοσηλευθεί και θα απουσιάσει για μεγάλο χρονικό διάστημα από το σχολείο.

Ο Δ/ντής τους εύχεται περαστικά και ενημερώνει τον εκπαιδευτικό της τάξης.

Στο άρθρο 6 παρ. 4.γ. του Ν. 3699/2008, όπως έχει τροποποιηθεί και συμπληρωθεί, ορίζεται ότι:

«Όταν η φοίτηση των μαθητών καθίσταται αδύνατη λόγω σοβαρών βραχυχρόνιων ή χρόνιων προβλημάτων που δεν επιτρέπουν τη μετακίνηση τους, η εκπαίδευση των μαθητών αυτών δύναται να παρέχεται με διδασκαλία στο σπίτι.»

Διαδικασία

-Υποβολή αίτησης των γονέων μέσω του σχολείου που έχει εγγραφεί ο μαθητής

-Αιτιολογημένη πρόσφατη ιατρική γνωμάτευση από δημόσια ιατροπαιδαγωγική υπηρεσία ή δημόσια υγειονομική επιτροπή στην οποία αναγράφεται η διάρκεια της επιβεβλημένης παραμονής του μαθητή στο σπίτι.

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

 

Προϊσταμένη νηπιαγωγείου ζητεί από τον Δ/ντή όμορου δημοτικού σχολείου, πριν την έναρξη του διδακτικού έτους για τους μαθητές, παιδαγωγική συνάντηση του συλλόγου του νηπιαγωγείου με τους εκπαιδευτικούς που θα διδάξουν στην Α΄ Τάξη, προκειμένου να ενημερωθούν για ζητήματα που αφορούν τη διδασκαλία και τη μάθηση στο νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο. Με σκοπό την ομαλή μετάβαση των μαθητών/τριών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό, πριν την έναρξη του διδακτικού έτους για τους μαθητές, ο Σύλλογος Διδασκόντων των νηπιαγωγείων πραγματοποιεί παιδαγωγικές συναντήσεις με τους Διευθυντές/τριες των συστεγαζόμενων ή όμορων με τα νηπιαγωγεία Δημοτικών Σχολείων και με τους εκπαιδευτικούς που θα διδάξουν στην Α΄ Τάξη Δημοτικού, προκειμένου να ενημερωθούν για ζητήματα που αφορούν τη διδασκαλία και τη μάθηση στο νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο και θέματα αγωγής και προόδου των μαθητών/τριών των νηπιαγωγείων που πρόκειται να φοιτήσουν στο Δημοτικό Σχολείο (άρθρο 14 παρ. 3 ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109Α)).
ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥ ΜΑΘΗΤΗ Γονέας αλλοδαπού μαθητή ηλικία 11 ετών έρχεται στις 15 Σεπτεμβρίου στο σχολείο και ζητά την εγγραφή του παιδιού στην Ε΄τάξη χωρίς να προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά. ΠΔ 79/17.

άρθρο 7,  ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

παρ7 Εκπρόθεσμες εγγραφές στο δημοτικό σχολείο για  λόγους ανωτέρας βίας γίνονται δεκτές με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην  περίπτωση αυτή η εγγραφή πραγματοποιείται στο εγγύτερο της κατοικίας του μαθητή σχολείο στο οποίο υπάρχει κενή θέση.

παρ9. Οι προερχόμενοι από σχολεία του εξωτερικού, ημεδαποί ή αλλοδαποί μαθητές εγγράφονται στην αριθμητικά αντίστοιχη τάξη, εφόσον έχουν τη νόμιμη ηλικία που ισχύει στην Ελλάδα ή σε μικρότερη αν οι γονείς/κηδεμόνες το ζητήσουν με σχετική δήλωση. Η αντιστοιχία των τάξεων ξένων σχολείων του εξωτερικού προς τις τάξεις του ελληνικού δημοτικού σχολείου καθορίζεται με κοινή απόφαση της Διεύθυνσης Παιδείας, Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και της Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας. Η αντιστοιχία αυτή αποτελεί συγχρόνως και ισοτιμία των Τίτλων Σπουδών, η οποία βεβαιώνεται από τον Διευθυντή του σχολείου ή τον Προϊστάμενο ή από τις προϊστάμενες του σχολείου αρχές.

Αν οι μαθητές δεν κατέχουν σε ικανοποιητικό βαθμό την ελληνική γλώσσα, κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους φοίτησής τους σε ελληνικό σχολείο μπορούν να παρακολουθούν το μάθημα της ελληνικής γλώσσας σε τάξη την οποία προτείνει με απόφαση ο Σύλλογος Διδασκόντων.

παρ11. Σε περίπτωση κατά την οποία η εγγραφή του ανήλικου αλλοδαπού λαμβάνει χώρα με ελλιπή δικαιολογητικά, σύμφωνα με τις παρ. 7 και 8 του άρθρου 21 του ν. 4251/2014, το σχολείο συνεργάζεται με τους γονείς/κηδεμόνες του μαθητή για τη συμπλήρωση αυτών. Ειδικότερα, το σχολείο:

α) ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες σχετικά με τις ελλείψεις στα έγγραφα και παρατείνει την προθεσμία προσκόμισής τους, σε κάθε περίπτωση όχι πέραν του τριμήνου,

β) υποδεικνύει τους φορείς, όπως αυτοί ορίζονται από σχετικές εγκυκλίους, στους οποίους μπορεί να απευθυνθεί ο ενδιαφερόμενος για τη συμπλήρωση των δικαιολογητικών και υποστηρίζει κατά το δυνατόν τη σχετική διαδικασία,

γ) ενημερώνει πάραυτα τον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σύνολο των σχετικών εκκρεμοτήτων ο οποίος είναι αρμόδιος για την οριστική διευθέτηση του ζητήματος σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς και αρχές της πολιτείας.

παρ13. Οι αδήλωτοι μαθητές εγγράφονται εφόσον κατά την κρίση του Διευθυντή ή του Προϊσταμένου του σχολείου έχουν τη νόμιμη ηλικία και στη συνέχεια γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες από τον Διευθυντή και τους γονείς/κηδεμόνες για να εγγραφούν στα Μητρώα και Δημοτολόγια του δήμου. Εάν μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους δεν έχει ρυθμιστεί η εγγραφή στα Δημοτολόγια και Μητρώα των μαθητών αυτών, ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος υποβάλλει στον αρμόδιο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έκθεση για τις ενέργειες που έχουν γίνει για την εγγραφή αδήλωτων μαθητών στην οποία αναφέρεται και το αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών.

Loading

admin

Είμαι Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 στο 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής μακεδονίας με έδρα τη Βέροια Ημαθίας. Είμαι κάτοχος Διπλώματος Διετούς Μετεκπαίδευσης στις Επιστήμες της Αγωγής και κάτοχος Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Παιδαγωγική και Διδάκτορας στις Επιστήμες της Αγωγής της Παιδαγωγικής Σχολής - Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο γνωστικό πεδίο Διδακτική της Ιστορίας και Νέες Τεχνολογίες. Επίσης, είμαι πιστοποιημένος επιμορφωτής στο εθνικό πρόγραμμα «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία»(Υπ.Ε.Π.Θ. – ΠΙ). Συμμετείχα σε συνέδρια με ατομικές ή ομαδικές εργασίες, οι οποίες συνδέονται στενά με τη διδασκαλία της Ιστορίας με και χωρίς την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών Άρθρα μου έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά και σε πρακτικά συνεδρίων. Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη διδασκαλία και τη μάθηση, η ένταξη της πολυπρισματικότητας στο μάθημα της ιστορίας προς όφελος της ιστορικής σκέψης και την πολιτειότητας και η ανάπτυξη εκπαιδευτικών λογισμικών συνιστούν τα βασικά πεδία της ερευνητικής και συγγραφικής του δραστηριότητας.

Αφήστε μια απάντηση