• 2
    IMG_20200214_095625 (Medium)
    IMG_20200214_095711 (Medium)
    IMG_20200214_101625 (Medium)
    IMG_20200217_111216 (Medium)
    IMG_20200217_111245 (Medium)
    IMG_20200221_103900 (Medium)
    IMG_20200221_104947 (Medium)
    IMG_20200221_105118 (Medium)
    IMG_20200221_105138 (Medium)
    IMG_20200120_124325 (Small)
    IMG_20200221_105306 (Medium)
    IMG_20200121_122213 (Small)
    IMG_20200121_122154 (Small)
    IMG_20200129_104131 (Small)
    IMG_20200129_104049 (Small)
    IMG_20200131_110712 (Small)
    IMG_20200131_110647 (Small)
    IMG_20191106_125635 (Small)
    IMG_20191106_125708
    2
    previous arrow
    next arrow
    2
    IMG_20200214_095625 (Medium)
    IMG_20200214_095711 (Medium)
    IMG_20200214_101625 (Medium)
    IMG_20200217_111216 (Medium)
    IMG_20200217_111245 (Medium)
    IMG_20200221_103900 (Medium)
    IMG_20200221_104947 (Medium)
    IMG_20200221_105118 (Medium)
    IMG_20200221_105138 (Medium)
    IMG_20200120_124325 (Small)
    IMG_20200221_105306 (Medium)
    IMG_20200121_122213 (Small)
    IMG_20200121_122154 (Small)
    IMG_20200129_104131 (Small)
    IMG_20200129_104049 (Small)
    IMG_20200131_110712 (Small)
    IMG_20200131_110647 (Small)
    IMG_20191106_125635 (Small)
    IMG_20191106_125708
    2
    previous arrow
    next arrow

Οδηγίες για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών

Η έναρξη της σχολικής χρονιάς σε περίοδο πανδημίας πραγματοποιείται μετά από μια παρατεταμένη περίοδο διακοπών και μέσω της εφαρμογής μέτρων πρόληψης.
Αυτή η ιδιαίτερη συνθήκη λειτουργίας του σχολείου επηρεάζει όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικό προσωπικό, οικογένειες, μαθητές), προκαλώντας συχνά προβληματισμό σχετικά με ποικίλα θέματα που χρειάζεται να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά (π.χ. τήρηση των κανόνων υγιεινής, χρήση μάσκας, διαφορετικά διαλείμματα, απουσίες μαθητών ή και εκπαιδευτικών). Επιπρόσθετα, είναι φανερό ότι οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν ανησυχία τόσο για την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών όσο και για τους τρόπους που μπορούν να τους υποστηρίξουν σε διδακτικό επίπεδο.
Οι οδηγίες που παραθέτουμε στη συνέχεια απευθύνονται στους/τις εκπαιδευτικούς ΠΕ70 των σχολικών μονάδων παιδαγωγικής μας ευθύνης για την υποστήριξη των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον και τη σχολική τάξη. Να σημειώσουμε, ότι οι οδηγίες μπορούν να τροποποιηθούν ανάλογα τις ανάγκες και τις συνθήκες κάθε σχολικής τάξης, πάντοτε με γνώμονα την ασφάλεια των μαθητών/τριών.

Ενημερωνόμαστε από έγκυρες και αξιόπιστες πηγές
1. Γνωρίζουμε τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ):
– ΛΟΙΜΩΞΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΚΟΡΩΝΟΪΟ SARS–CoV-2 (COVID-19). ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΕΟΔΥ.ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΟΔΥ ΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ 2020-21_ΝΑΙ

– Συμπληρωματικό υλικό του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας
– Πώς θα πρέπει να μιλάω σε παιδιά και έφηβους για τον ιό (SARS-CoV-2) που προκαλεί τη νόσο COVID-19.Συμβουλές για γονείς και εκπαιδευτικούς

2. Συμβουλές για γονείς και εκπαιδευτικούς.
– ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ. Λίστα με όσα δεν πρέπει να ξεχνάτε! Προστατέψτε το παιδί σας, την οικογένειά σας και το σχολείο.ΕΟΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

  • ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΟΔΥ_ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

    ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ.
  • Λίστα με όσα δεν πρέπει να ξεχνάτε! Προστατέψτε τον εαυτό σας και τους μαθητές σας.
  • Πληροφορίες για τη μάσκα: Πώς φοράω σωστά τη μάσκα. Φροντίζω τη μάσκα μου.
  • Οδηγίες προς τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη διαχείριση στο σχολείο του Covid 19, Τμήμα Μικροβιακής Αντοχής και Λοιμώξεων που συνδέονται με Φροντίδα Υγείας – ΕΟΔΥ.ΕΟΔΥ_ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Αξιοποιούμε υλικό εκπαιδευτικών οργανισμών/ιδρυμάτων
Εμπλέκουμε τους μαθητές σε δράσεις που τους βοηθούν να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες σχετικά με την ασφάλεια και την υγιεινή στο σχολείο/στην τάξη, χρησιμοποιώντας το παρακάτω εκπαιδευτικό υλικό:

Στο παραπάνω εκπαιδευτικό υλικό μπορούμε να βρούμε έτοιμα σχέδια μαθημάτων:

  • Πώς φορώ σωστά τη μάσκα;
  • Πώς πλένω και να απολυμαίνω τα χέρια μου;
  • Πώς βήχω και να φτερνίζονται;
  • Πώς πηγαίνω στην τουαλέτα;
  • Τι κάνουμε πριν και αφού μπούμε στην τάξη;
  • Τι κάνουμε όταν βγαίνουμε από την τάξη – Διάλειμμα;
  • Τι κάνουμε όταν το πρωί πριν ξεκινήσουμε για το σχολείο δεν νιώθουμε καλά;
  • Τι κάνουμε όταν δεν έχουμε διαθέσιμο αντισηπτικό διάλυμα για να καθαρίσουμε τα χέρια μας;
  • Πώς αντιμετωπίζουμε έναν συμμαθητή μας που μπορεί να εμφανίσει συμπτώματα COVID 19;
  • Τι κάνουμε όταν πρέπει να δανειστούμε ένα αντικείμενο από έναν συμμαθητή μας;
  • Γιατί είναι αναγκαίο να κρατώ αποστάσεις
  • Γιατί είναι αναγκαίο να φορώ μάσκα στην τάξη;

Καθορίζουμε διαλείμματα χρήσης της μάσκας
Η χρήση μάσκας στα παιδιά του δημοτικού και των νηπιαγωγείων δεν είναι καθόλου εύκολο να εφαρμοστεί, οπότε θα πρέπει να έχει περισσότερο εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Προκειμένου να μην επηρεάζονται από την συνεχή χρήση της μάσκας, κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας και σε συνθήκες ηρεμίας των παιδιών στην τάξη, οι εκπαιδευτικοί μπορούν σε τακτά χρονικά διαστήματα να δίνουν την δυνατότητα στα παιδιά να την αφαιρούν (διάλειμμα μάσκας), ώστε να επέρχεται αποφόρτιση των παιδιών και να ενισχύεται η σωστή χρήση της (Τσιόδρας, iefimerida.gr – 2/9/2020).https://www.iefimerida.gr/ellada/koronoios-tsiodras-dialeimma-maskas-gia-mathites

Διασφαλίζουμε τη σωστή και έγκυρη ενημέρωση των μαθητών

  • Ενημερώνουμε για τα μέτρα πρόληψης αναφορικά με την καθημερινή υγιεινή (π.χ. τακτικό και επιμελές πλύσιμο χεριών, χρήση αντισηπτικού).
  • Ενημερώνουμε τους/τις μαθητές/ τριες στο τι θα πρέπει να κάνουν σε περίπτωση που αισθανθούν αδιάθετοι και σε ποιον θα πρέπει να απευθυνθούν.

Διασφαλίζουμε την ασφαλή και έγκυρη ενημέρωση των γονέων

Η ενημέρωση των γονέων βασίζεται στις Οδηγίες του ΕΟΔΥ και στις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Μπορεί να γίνει είτε δια ζώσης λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και τον επιτρεπτό αριθμό των συμμετεχόντων στη συνάντηση είτε εξ αποστάσεως χρησιμοποιώντας μια πλατφόρμα που γνωρίζουμε καλύτερα, όπως: Webex Meetings, Google Meet, Zoom.

Συμβάλλουμε στην ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας

  • Ακολουθώντας τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και τις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, εφαρμόζουμε τα μέτρα πρόληψης σε επίπεδο τάξης και σχολείου.
  • Συζητούμε στις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων και αποφασίζουμε από κοινού για τις πρακτικές και δράσεις σχετικά με θέματα πρόληψης και διαχείρισης της κατάστασης, καθώς και τους τρόπους εφαρμογής τους στην πράξη, σύμφωνα με τις επίσημες οδηγίες και κατευθύνσεις.
  • Διαμορφώνουμε ομάδες δράσης αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο σε έναν τομέα, π.χ. στον τρόπο ενημέρωσης των μαθητών/γονέων, την παραγωγή εκπαιδευτικού/ενημερωτικού υλικού, κλπ.
  • Ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή των μαθητών/τριών σε δράσεις στην τάξη και το σχολείο σχετικά με την απόκτηση γνώσης και την καλλιέργεια δεξιοτήτων, στάσεων και αξιών για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Αντιμετωπίζουμε τις φοβίες/ανησυχίες/αντιλήψεις των μαθητών/τριών

  • Λειτουργούμε ως πρότυπο για τους μαθητές μας τηρώντας τα προτεινόμενα μέτρα προφύλαξης από τον ΕΟΔΥ
    Κατανοούμε τις ανησυχίες/φοβίες των μαθητών για την πανδημία
  • Παρέχουμε ευκαιρίες στα παιδιά να διατυπώσουν απορίες, ανησυχίες και να εκφράσουν συναισθήματα σχετικά με την πανδημία. Περισσότερα μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ

Η σχολική μονάδα, το τρέχον σχολικό έτος, είναι αναγκαίο να λειτουργεί με γνώμονα την διασφάλιση της υγείας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας: μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.
Είναι απαραίτητο όλοι/ες να συμβάλουμε στην εξασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας του σχολείου μέσα από πρακτικές που προάγουν τη συνεργασία, την αλληλοβοήθεια και την αλληλοϋποστήριξη.

Loading

admin

Είμαι Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 στο 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής μακεδονίας με έδρα τη Βέροια Ημαθίας. Είμαι κάτοχος Διπλώματος Διετούς Μετεκπαίδευσης στις Επιστήμες της Αγωγής και κάτοχος Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Παιδαγωγική και Διδάκτορας στις Επιστήμες της Αγωγής της Παιδαγωγικής Σχολής - Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο γνωστικό πεδίο Διδακτική της Ιστορίας και Νέες Τεχνολογίες. Επίσης, είμαι πιστοποιημένος επιμορφωτής στο εθνικό πρόγραμμα «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία»(Υπ.Ε.Π.Θ. – ΠΙ). Συμμετείχα σε συνέδρια με ατομικές ή ομαδικές εργασίες, οι οποίες συνδέονται στενά με τη διδασκαλία της Ιστορίας με και χωρίς την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών Άρθρα μου έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά και σε πρακτικά συνεδρίων. Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη διδασκαλία και τη μάθηση, η ένταξη της πολυπρισματικότητας στο μάθημα της ιστορίας προς όφελος της ιστορικής σκέψης και την πολιτειότητας και η ανάπτυξη εκπαιδευτικών λογισμικών συνιστούν τα βασικά πεδία της ερευνητικής και συγγραφικής του δραστηριότητας.

Αφήστε μια απάντηση