Στο πλαίσιο του προγραμματισμού επιμορφώσεων των Δημοτικών Σχολείων παιδαγωγικής μας ευθύνης πραγματοποιήσαμε σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης Π.Ε Ημαθίας «ΠΡΟΣΒΑΣΗ» έξι ενδοσχολικές επιμορφωτικές ημερίδες με θέμα «Παιδαγωγική αντιμετώπιση της προβληματικής συμπεριφοράς στη σχολική τάξη».
Στις ημερίδες συμμετείχαν έντεκα σχολικές μονάδες: 5ο, 6ο, 7ο, 8ο , 9ο , 16ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ, ΒΕΡΓΙΝΑΣ-ΠΑΛΑΤΙΤΣΙΩΝ, ΔΙΑΒΑΤΟΥ-ΜΕΣΗΣ, ΣΤΑΥΡΟΥ, ΤΡΙΠΟΤΑΜΟΥ-ΡΑΧΗΣ ,
Θέματα ημερίδων
– Ορισμός της προβληματικής συμπεριφοράς
– Παράγοντες που επιδρούν στην εμφάνιση της προβληματικής συμπεριφοράς
– Γιατί μας απασχολεί η προβληματική συμπεριφορά των μαθητών/τριών.
– Παιδαγωγική αντιμετώπιση της προβληματικής συμπεριφοράς
– Ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού
– Ένα μοντέλο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς
– Η οικοσυστημική προσέγγιση αντιμετώπισης της προβληματικής συμπεριφοράς
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
• Χρήστος Σκαλουπάκας, Τέρψη Κορπά, Φωτεινή Λύτρα. Οδηγός Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΕΠ) για μαθητές με Προβλήματα Συμπεριφοράς. ΙΕΠ
• Alex Molnar, Barbara Kindquist (2013). Προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολείο. Οικοσυστημική προσέγγιση.
• Clemens Hillenbrand (2011). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική των Διαταραχών Συμπεριφοράς. ΙΩΝ: Αθήνα
• Hλίας Κουρκούτας (2011). Προβλήματα συμπεριφοράς στα παιδιά. Παρεμβάσεις στο πλαίσιο της οικογένειας και του σχολείου, ΤΟΠΟΣ: Αθήνα
• Κώστας Χρηστάκης (2011). Προβλήματα συμπεριφοράς στη σχολική ηλικία. Εκτίμηση, πρόληψη, καταγραφή, αντιμετώπιση. ΔΙΑΔΡΑΣΗ: Αθήνα.
• Compasito – Μικρή πυξίδα – Εγχειρίδιο εκπαίδευσης στα ανθρώπινα δικαιώματα για παιδιά
Εκπαιδευτικό υλικό
Visitor Counter
1